Arhus centar Novi Beograd u okviru Mladih istraživača Srbije, uz podršku Misije OEBS-a u Srbiji i Švedske je 24. novembra organizovao okrugli sto “Edukacija – ekologija, održivi razvoj, zaštita životne sredine“, kao odgovor na sve izraženiju potrebu da se unapredi kvalitet obrazovanja u oblasti životne sredine i omogući građanima da aktivno učestvuju u procesima donošenja odluka.
Arhus centri, u skladu sa Arhuskom konvencijom, promovišu pravo javnosti na pristup informacijama o životnoj sredini, učešće u donošenju odluka i pristup pravdi. Ovi principi ne mogu se ostvariti bez snažne, sistemske i dostupne edukacije, od najranijeg uzrasta do obrazovanja odraslih. Zato je organizovanje ovakvog okruglog stola logičan i nužan korak ka jačanju kapaciteta zajednice, nastavnika, institucija i organizacija koje svakodnevno rade na unapređenju znanja o ekološkim temama.
Arhus centar Novi Beograd – Mladi istraživači Srbije prepoznali su važnost zajedničkog delovanja i okupljanja različitih sektora. Cilj okruglog stola je bio da otvori i započne dijalog među ključnim akterima formalne i neformalne edukacije i da se identifikuju potrebe, izazovi i mogućnosti za snažniju saradnju u narednom periodu. Imajući u vidu da kvalitetna edukacija direktno utiče na to koliko su građani informisani, uključeni i osnaženi da učestvuju u procesima koji se tiču zaštite životne sredine i održivog razvoja,
Na događaju je učestvovalo više od dvadeset predstavnika univerziteta, osnovnih i srednjih škola, učeničkih parlamenata, organizacija civilnog društva, medija i privatnog sektora. Razmena iskustava i uvida između nauke, obrazovanja, prakse i lokalnih zajednica ključna je za unapređenje pristupa edukaciji, ali i za kreiranje sistemskih rešenja koja doprinose boljoj primeni prava garantovanih Arhuskom konvencijom.
Okrugli sto moderirala je dr Violeta Orlović Lovren, redovna profesorka Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, koja je diskusiju usmerila ka ključnim temama: kvalitet i dostupnost obrazovnih sadržaja, uloga škola i nastavnika, značaj iskustvenog učenja i terenskog rada, kao i načini da se mladi osnaže da aktivno učestvuju u procesima donošenja odluka u svojoj zajednici.
Organizovanjem ovog događaja Arhus centar Novi Beograd – Mladi istraživači Srbije pokazali su opredeljenost da dugoročno doprinesu unapređenju ekološke edukacije, osnaživanju građana i stvaranju društva koje aktivno učestvuje u zaštiti svoje životne sredine.

